Recept na lásku

EXCLUSIVE, PSYCHOLOGY
 
Byl jsem na svatbě své kamarádky.
Vdávala se za muže, se kterým ji pojilo několik let čistého
přátelství co se jedné noci proměnilo na lásku. Prožíval jsem
s ní vše okolo příprav jejího velkého dne. Chodil s ní na
všechny pochůzky. Pomáhal rozesílat pozvánky, vybírat svatební
šaty, dort. Tak trochu jsem se vžil do role svatebního agenta. A
bavilo mě to. Vždy jsem si přál tuto profesi vyzkoušet. V den
svatby, když parket ožil tancem svatebčanů, jsem seděl u
prázdného stolu v záplavě nefalšovaného štěstí, popíjel
třetí skleničku vína, když mi poprvé na jazyk vplula otázka,
že i po všem tom stresu, který během příprav zažívala a
problémech, kterých bylo nespočet a že jejich řešení nebylo
vždy jednoduché, že i po tom všem to nevzdala, nezahodila ručník
do ringu, nerozmyslela si to a neopustila ho. Jak to dokázala? V
dnešní době? Kdy je láska tak široký pojem a každý si ji
představujeme jinak?
 

Chtěl bych znát úspěšný recept na
trvanlivost vztahů. Je to totiž děsná dřina. Udržet si vztah.
Partnera, když je kolem tolik nebezpečných nástrah, které jen
vyčkávají na tu správnou chvíli, kdy stisknou a nepustí. Jistě,
velkou roli v tom asi hraje štěstí. Musíte mít prostě štěstí
na toho pravého. A že on jednou přijde. Nezbývá než věřit.
Cesta každého z nás je jiná, můžeme absolvovat desítky
neúspěšných vztahů, než se nám podaří na delší
dobu
zakotvit, nebo budeme mít to štěstí a potkáme ho hned napoprvé.
 

Nedávno jsem poznal Vaška, kamaráda
svého kamaráda, který neměl ve svém životě jinou ženu, než
tu svoji, kterou si před sedmi lety vzal a se kterou se znají již
od mateřské školky. Chodit spolu začali v prvním ročníku
střední školy. Nyní mu je 29. A pořád je zamilovaný. Pořád
je pro něj jeho manželka krásná jako při prvním rande. A že je
to fešák co by si o nezájem druhého pohlaví jistě nemohl
stěžovat. A proto mi sám dává za pravdu že je to dřina. Pokud
ani jeden nechtějí, aby jejich manželství skončilo nudou a
stereotypem, musí na něm neustále pracovat a nepolevit. A tak je
to i v nemanželských vztazích. Kdy se rozhodnete postoupit na
další metu, sestěhovat se dohromady, spát každou noc v jedné
posteli, večeřet každý den u jednoho stolu. Možná že v tom je
ta chyba. Moje chyba. Proč mi žádný vztah nevydržel tak dlouho,
až by dospěl ke krásné svatbě. Šli jsme na to příliš rychle?
Možná že jsme si nedávali pozor a upadli do stereotypu. Že ta
každodenní koexistence zabila jakoukoli vášeň, kterou lze klidně
přirovnat k plamínku na ohřívači. Že už to bylo opravdu jen o
praní trenek a to vzrušení, které se dostaví před každou
cestou na rande, prostě a jednoduše zhaslo. Zda, kdybych měl
možnost, vzal nějaké ze svých rozhodnutí zpátky a zařídil se
jinak? Ne! O tom je život. Člověk se z chyb učí a ty ho
posouvají dál. Jak by měl vypadat můj muž snů? Co by měl mít,
abych s ním strávil zbytek svého života? To si prohlédněte v
koláži, kterou jsem si pro Vás přichystal.
 

 
Jsou mé nároky přehnané? Možná.
Existuje vůbec někde nějaký takový muž? Věřím. Věřím že
ano a že se jednoho dne potkáme. Prozatím si užívám single
stavu a v žádném případě tento status nepovažuji za mínus.
Svoboda, volnost. To nabízí. A není to málo. Seznamovat se s
novými lidmi je neuvěřitelná zábava. A není dobré to přehnaně
lámat přes koleno. Chceme-li lásku, pravou lásku, nemyslím tu na
jednu noc, vyplatí se počkat si. Zaměřit se na jiné věci a ona
se mezitím připlíží a vybafne na nás v okamžiku, kdy to budeme
nejméně čekat!
 
Czech Blondýn

photo: Daniel Rodriguez, Matthias Vriens – McGrath
 

3 thoughts on “Recept na lásku

  1. Přesně tak.. rozhodně se vyplatí počkat, na každého to jeho velké štěstí někde čeká.. Někdo lásku najde dřív, někdo později, ale jsem beznadějná romantička a věřím, že každému je někdo souzen a všechno je jen o tom, toho člověka najít..
    Já jsem svého muže snů potkala před rokem a 3/4 a pevně doufám a věřím, že to bude navěky, protože mám pocit, že můj vysněný ideál se převtělil do lidské podoby a spadl mi přímo do náruče..
    A co se týká Tvého muže snů, mám pocit, že požadavky máme hodně společné :))

Leave a Reply

