Skutečná tvář Prague Fashion Weeku

EXCLUSIVE, PSYCHOLOGY
Risknu to a ikdyž si možná
u mnohých udělám zlou krev, musím se s vámi podělit o své
pocity z posledních dnů. Strašně jsem se na letošní ročník
Prague Fashion Weeku těšil, hlavně proto, že v rámci něj měla
v úterý přehlídku jedna z mých nejoblíbenějších českých
návrhářek. To, co se ale děje poslední hodiny mě přimnělo
trochu víc se nad celou věcí zamyslet a podívat se na ni z jiného
úhlu pohledu. Bohužel, výsledek je dosti kritický.
 
Naivně jsem si myslel, že
to letos bude jiné. Namlouval jsem si, že organizátoři celého
PFW se už poučili ze svých minulých chyb a letošní třetí
ročník se jim povede. Skutečně jsem tomu věřil a sám PFW
propagoval na svém blogu, facebooku a u přátel. Ale hned v první
den zahájení mi opět spadla čelist, já musel uznat chybu ale od
všeho se distancovat bylo již příliš pozdě. Férové jednání
a profesionalita PR na nulovém bodě. To mne velice zklamalo, stejně
jako prostory konání, organizace přehlídek, které se tváří
jako opulentní, ale ve skutečnosti je to fiasko. Já si
nekoupil lístky na fashion show, ale do cirkusu, prolétlo mi
několikrát hlavou. Stěžejní pro mě byla již zmiňovaná
přehlídka Ivany Mentlové. Samotná kolekce byla překrásná a
nedá se jí nic vytknout (pokud zrovna nejste ochránci zvířat),
ale pokud jste viděli fotky, tak vás muselo do očí udeřit
publikum. Zatímco v Paříži či Miláně sedí v první řadě
nákupčí, média z velmi vlivných módních magazínů a
celebrity, protože nestačí aby na fotografii byla dokonale
nalíčená modelka v perfektně padnoucím modelu, ale dojem celého
snímku utváří i okolí, u nás jsou k vidění jen protekční
spratkové, celebrity ovšem béčkového typu a blogeři, všichni s
hodně špatným vkusem oblékání. Neházím všechny do jednoho pytle, to bych
si nikdy nedovolil, pár výjímek by se našlo, např. modelka Aneta
Vignerová mě velmi mile překvapila a snad na všech akcích,
kterých se zúčastnila jí to moc slušelo. Z 90% to ale jinak byla
katastrofa. Takže, místo aby jste odcházeli s příjemným pocitem
na duši a okouzleni modely pro nadcházející podzim a zimu, jste
spíš znechuceni českým vkusem/stylem a snažíte se marně
pochopit, jak si někdo může na tak prestižní událost
obléct něco tak nevkusného, nelichotícího postavě a naprosto
příšerného, v čem by jiní ani nešli vynést odpadky před dům.
To je kapitola, o které bych tu mohl psát donekonečna, ale stejně
by to nemělo smysl.
 

 
 
Problémem číslo dva jsou
i samotní návrháři. Dnes se může za módního návrháře
prohlásit kdokoli. Alespoň mi to tak připadá. My češi se ve
většině případů spokojíme s laciností. Přijde mi docela
trefné citovat Mílu Vozňákovou, která v jedné diskuzi napsala „
Stejně jako většina čechů vymýšlí, jak si drahou věc pořídit
levněji, tak také většina lidí lacině pracuje. Všichni chtějí
vysoké životní hodnoty, ale málokdo umí pořádně zabrat
.“ A
začíná se to výrazně projevovat i v modelingu a ve fashion
části. Ten největší skandál ale proběhl včera, kdy bylo
soudem rozhodnuto, že se už PFW nesmí PFW nazývat a prezentovat (což sebou
přináší obavy, zda nebudou zrušeny některé z připravovaných
akcí a přehlídek), takže jeho oficiální název byl pořadately
změněn na Týden módy v Praze, ale se štítkem Týdne módy má
hodně málo společného. To pro mě byla asi poslední kapka.
Oficiální dokument si můžete prohlédnout sami tady. Víc asi
není potřeba se vyjadřovat. PFW, Týden módy v Praze nebo jak
tento projekt chcete pojmenovat, nám toho občanům ČR, kromě
skandálů a koktejlů prominentů zatím moc nenabídl. A asi ani
nenabídne. Stačí se podívat na program. V sobotu sice bude VŠUP,
která by mohla být zajímavá, ale…a mohl bych všechny problémy
začít vyjmenovávat znovu. Nezbývá než zatnout pěsti, vydržet to a těšit se na
Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend, který bude, a vím to i ze své
zkušenosti, v mnoha ohledech lepší akcí.
Co
si o PFW myslíte Vy? Napište mi do komentářů, Vaše názory mě
zajímají!
 
Czech Blondýn
 

 
Photo: facebook PFW, Hermina.cz and Unique-One

 
 

7 thoughts on “Skutečná tvář Prague Fashion Weeku

  1. Děkuji ti za tvůj názor. Jestli máme s redaktorkou článku na zmíněné webové adrese podobné myšlenky či pocity, za to já bohužel nemůžu, napsal jsem svými slovy jak celou záležitost s Prague Fashion Weekem vnímám a stojím si za tím, ostatně nejsem jediný, kdo dnes na téma PFW reagoval.
    Všechno co tu píši a obsah mých článků se zakládá na pravdě! O žádných komplexech, které by mě trápily nevím.

  2. Po tom co jsem si to přečetla, už mě ani neláká tam jít, hlavně máš pravdu v tom že v dnešní době a hlavně v česku muže být návrhář opravdu kdokoliv, kdo se rozhodne si něco ušít…

  3. Ajaj, konečně to někdo řekl nahlas..vidím to podobně, ne-li stejně..jsem opravdu hodně zvědavá na MBPFW, myslím, že horší, než PFW to asi být nemůže. Taky jsem byla hodně zklamaná, ale vlastně jsem to podvědomě tušila a v neděli jsem na přehlídky už raději vůbec nešla..

  4. Děkuji, jsem velice rád, že má někdo na PFW stejný názor! Věřím, že MBPFW bude lepší 🙂 vlastně, nic jiného, než věřit, mi/nám ani nezbývá 🙂

Leave a Reply

