Amsterdam

AMSTERDAM, AUTUMN, EXCLUSIVE, FOOD AND DRINK, INSTAGRAM, TRAVEL, WORK
Důvodem mé páteční
cesty do holandské metropole, o které jsem vám záměrně
neprozradil ani slovo, byla hlavně lákavá pracovní nabídka od
jednoho místního fotografa, kterému se zalíbili mé fotky ve
spodním prádle a protože zrovna startuje podobný projekt, rozhodl
se zkusit štěstí a oslovit mě. Zatraceně rychle si mě získal.
Ono to vlastně všechno bylo tak nějak zatraceně narychlo.
Do
Amsterdamu naštěstí létá každý den několik leteckých
společností, takže přepravit se tam mi nedělalo žádný
problém. Letěla se mnou kamarádka, kterou se mi na poslední
chvíli podařilo přemluvit, aby se téhle dobrodružné cesty
zúčastnila se mnou. Letiště Schiphol leží asi 15 km od centra,
kam se nejsnadněji dostanete vlakem, přečetl jsem si v průvodci.
A skutečně jsem mu musel dát za pravdu. Cestu autem si neumím
představit. Labyrint spletitých uliček plných zákazů a
jednosměrek. 
Hned jak do Amsterdamu přijedete, nelze si nevšimnout
velké spousty jízdních kol, které jsou asi nejlepší
alternativou pro pohyb po městě, vzhledem k výše napsanému.
Práce mi zabrala skoro celý sobotní den, takže na prohlídku
města a zdejších památek nám bohužel moc času nezbylo. Jste-li
jako moje kamarádka milovníci umění, popřemýšlejte o pořízení
Museumjaahrkaart. Vyjde vás na 35 eur, nepotřebujete fotografii a
slevu můžete uplatnit hned. Na aktuální seznam muzeí, kde tuhle
kartu berou na zřetel, si můžete prohlédnout ZDE. Pokud raději
nakupujete, skvělé krámky s obuví, nezávislými značkami a
vintage oblečením najdete na ulici Haarlemmerdijk. Po nákupech si
nezapomeňte zajít na kávu do některého z mnoha coffee shopů.
Některé vám budou připomínat malé obchůdky, ze kterých jste
se právě vrátili, jiné mají i několik pater. Ve většině z
nich nenajdete v nabídce alkohol, legálně tu ale zase pořídíte
marihuanu.
 
Czech Blondýn
 

 

12 thoughts on “Amsterdam

  1. Bylo to moc fajn 🙂 Já se do Amsterdamu taky zamiloval, je to nádherné město, ikdyž jsem si stačil prohlédnout jen třetinku z toho všeho, co nabízí.

  2. aaa Amsterdam.. moja velmi dobra kamoska tam isla studovat a chceme tam ist za nou, minimalne ju navstivit. Inak od kazdeho cloveka, co navstivil Amsterdam, tak si to mesto nevie vynachvalit..!:)

  3. Tomu rozumím. Amsterdam není přeplněn turisty, tak možná to jeho kouzlo tkví právě v tomhle. Plus přidáš-li báječné podniky a lidi, kulturu, architekturu. Jeho návštěvu tedy vřele doporučuji!

  4. neni preplnen turisty?
    tys tam nebyl ani za klajentem slapat, tys nevidel ani letiste.
    jinak bys tohle nevyblil.

Leave a Reply

