Max Mara – history and present

EXCLUSIVE, FASHION ICON, MAX MARA

 

Do minulého týdne mi v
internetové schránce přistálo několik e-mailů s prosbou, zda
bych nemohl sepsat nějaký článek o svých oblíbených oděvních
i šperkařských značkách jako jsou třeba Max Mara, Dolce and
Gabbana nebo Bvlgari. A on to vůbec není špatný nápad. Rozhodl
jsem se proto, že vám vždy jednou za měsíc ve speciálním
článku představím historii i současnost nějaké své oblíbené
módní značky. A rozhodl jsem se začít právě dnes. Jako první
jsem si vybral značku, která se pyšní kvalitním nadčasovým
oblečením, které má šmrnc a zároveň je komforní, praktické a
hlavně cenově dostupné – Max Mara.
 
Historicky první přehlídka
značky se odehrála v mondénním středisku Cortina d’Ampezzo.
Nesla v sobě typické znaky francouzského stylu, který tehdy
udával směr. Její zakladatel Achill Maramotti ale chtěl od
počátku, aby jeho móda byla od konkurenčních značek
rozpoznatelná a proto svou první kolekci ještě obohatil o typicky
italské prvky. Jeho modely byly posléze vystaveny v Benátkách,
čímž dostal Max Maru do povědomí italské střední vrstvy. V
60. letech 20. století pak následovala jedna úspěšná kolekce za
druhou. V té době také propukla beatlemánie a Achill správně
vycítil, že Anglie začne v módě udávat směr, a proto do svého
repertoáru zařadil zářivé barvy a výrazné vzory. A tak se
zároveň zrodila i první z mnoha vedlejších linií značek –
Sportmax. První butik Max Mara byl otevřen v roce 1964 v Miláně.
Firma se od počátku zaměřuje na zdánlivě jednoduché oblečení
z kvalitních materiálů, které nevyjde z módy ani po několika
sezónách. To vlastně potvrzuje třeba i kašmírovobavlněný
dvouřadý kabát s kimonovými rukávy, který se sice zrodil už v
80. letech 20. století, ale od té doby je stálicí každé kolekce
pro podzim a zimu. Pro letošní kolekci jaro/léto 2013 se současná
módní ředitelka Laura Lusuardi nechala inspirovat zlatým věkem
italské módy. Ústředním tématem je sport deluxe a koloniální
i africký look. Mezi modely nechybí safari bundy, trenčkoty,
overaly i smokingy s ženským nábojem. Barevná škála se pohybuje
od teplých tónů až po studené. Vzory jsou zdánlivě
nespojitelné. Květinový potisk s armádním nebo kostky se
zvířecími vzory.
 
Czech Blondýn

photo: Harpers
Bazaar US

 

Advertisements

2 thoughts on “Max Mara – history and present

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s