48. ročník MFF Karlovy Vary

MFF KARLOVY VARY, MUSIC, ROBERT COIN, SUMMER, TRAVEL

Řekne-li
se MFF v Karlových Varech, kromě spousty krásných filmů se mi
vybaví okázalé glamour večírky, Andrea Verešová, kolonáda a
její předražené oplatky ale také spousta doprovodných akcí,
koncertů. Festival bývá zvyklý na zahájení ve velkém stylu. Už
jej otvírali Robert De Niro nebo hvězda Renée Zellweger. Minulý
rok zahajovací ceremoniál poctivala svou přítomností laureátka
Oscara za roli Královny paní Helen Mirren. Letos měli odemykat
pomyslné brány 48. ročníku karlovarského festivalu herci John
Travolta a Audrey Tautou, která se však den před zahájením
omluvila a svou účast zrušila. Takže v pátek 28. června přijel
„ pouze“ okouzlující John Travolta. Filmový festival jsem si
ve společnosti Czech Blondýna nemohla nechat ujít ani já. Už
dlouho dopředu si vybírám vhodné šaty, kterými se ozdobím na
nejedné párty a protančím v nich noc. Při ruce je mi každý rok
můj kamarád a profesionální stylista, který mi s tímto těžkým
úkolem pomáhá a já mám tak stoprocentní jistotu, že se
bezpečně vyhnu jakémukoli trapasu na i mimo červený koberec.
Zatímco lodičky nebo psaníčko si vybírám sama a svou volbu si
nechávám pouze schválit, šperky vybíráme společně. Letos nás
oba velmi nadchla kolekce z butiku Robert Coin. Symbolem této značky
je rubín, který je skrytý uvnitř snad každého šperku. Já si
na slavnostní zahájení vypůjčila dva prsteny z kolekce Cocktail.
Nic víc. V jednoduchosti je krása. Do Varů jsme se rozhodli s
Czech Blondýnem zvolit přepravu vlakem. Samozřejmě že jsme v den
odjezdu nestíhali a na nádraží přiběhli na poslední chvíli.
Cesta byla místy velmi kodrcavá, ale jinak příjemná. Šaty,
oblek a všechny doplňky nám přímo do hotelu zavezl stylista.
 
 
Slavnostní
ceremoniál byl velmi působivý. Po baletním vystoupení vozíčkářů
a znělkách přede všemi vystoupila hollywoodská hvězda John
Travolta, aby si převzal ocenění Křišťálový glóbus za
celoživotní přínos světové kinematografii. Zatímco pro
Blondýna si už druhý den ráno přijel jeho nový přítel a
odfrčeli spolu pryč, já si filmové atmosféry užívala až do
úterního večera! Neviděla jsem sice ani jeden film, ale užila
jsem si vystoupení Vojta Dyky a jeho B-Side Bandu v Letním kině,
potkala se s několika starými známými, se kterými jsem se
neviděla dlouhá léta, shlédla fantastickou výstavu dokumentující
tvorbu Michala a Šimona Cabanových, a festivalové veselí jsem
zakončila na tradičním večírku filmových tvůrců Film Industry
Party v Puppu.
Tak rychle to všechno uteklo. Teď už mi nezbývá
nic jiného, než se těšit na příští 49. ročník.
 
Simona Peisert

Leave a Reply

