EXCLUSIVE, PSYCHOLOGY

Život se žije den za
dnem. Ráno začíná a večer padá opona. Žít každý den tak,
jako by byl náš poslední, by bylo asi vyčerpávající, ale žít
každý den s láskou k tomu, co nám přináší, to už se
zvládnout dá. Nemusím být dokonalý, nemusím všechno zvládnout,
nemusejí mě mít všichni rádi a já je… to je moje nová
mantra! Nemusím chtít! Může jen být a koukat, abych byl tím,
kým jsem. Už pár týdnů se ztrácím v pocitech a emocích, které
nemám úplně pod kontrolou, a tuším, že život zas na čas
nebude úplně o mně. Prožívám zrovna zvláštní období, ve
kterém se moc nevyznám ale vím, že všechno zase bude dobré.
 

Bilancuji
 
Je logické, že občas
bilancujeme. Otáčíme se směrem, kterým jsme šli, a hledáme se
v každém kroku. Ale jsme-li k sobě upřímní a umíme-li vidět
svoje klady i zápory, pochopíme každý otisk, každou stopu i
motivaci. Časem jsem proto pochopil, že pokud člověk jde rovně a
neuhýbá sám před sebou, zjistí, že vlastním rozhodnutím
nemůže nikomu ublížit. A že když se já stanu obětí
rozhodnutí někoho jiného, neraní mě to, protože to je jeho
volba.
 
S malou životní bilancí
začala i má kamarádka Federica. Pravdou ale je, že do hrnce bude
muset hodit nepoměrně větší množství ingrediencí, než u
marmelády, u které stačí použít maliny a cukr a kterou jsem si
uvařil v předchozím postu já. Svatební oběd, počuraný test a
zmatek v hlavě, noční vstávání a hádání se o to, kdo uspává,
období bez peněz i období s penězi, platonické zakoukání se do
kolegy i žárlivá scéna na kamarádku, druhý počuraný test a
kurz francouzštiny, idealistické vzplanutí pro podnikání a
pomalý nástup pragmatismu a nakonec už jen obrovské množství
sil, lásky a práce. Tohle všechno smíchá v jednom hrnci, míchá
stále stejným směrem a dbá na to, aby to nepřepálila. Výsledkem
jí bude koncentrovaný pocit, že to stálo za to a uchová-li ho v
chladu a temnu, vydrží jí takto konzervovaná směs i několik
let.
 
PS: Někdy je důležité
udělat něco iracionálního. Nenechat se umrtvit, uspat a ustálit
v rutině, řádu a konvenci. Pocit svobody, pocit, že vy jste ten
bod ve vesmíru, kolem kterého se všechno otáčí. Vteřina, kdy
nevíte, jestli budete plakat nebo se smát nebo vám radostí pukne
srdce. Jediné reálné vlastnictví, které totiž na světe máme,
je náš čas!
 
PPS: Určitě jste si všimli, že na blogu došlo k několika změnám. Tou nejvýraznější překvapivě není vzhled blogu, ale jsou to komentáře, které od dnešního dne mohou používat pouze registrovaní uživatelé, takže anonymům definitivně odzvonil umíráček.
 
Czech Blondýn

3 thoughts on “

Leave a Reply

