EXCLUSIVE, MORNING, PSYCHOLOGY

Ráno, když se probudím si
dám osvěžující sprchu, zajdu si do své oblíbené pekárny pro
čerstvé pečivo, udělám si kávu a pokud neprší, sednu si na
terasu a na stolek vedle sebe si položím zapnutý notebook s
úmyslem, že si jenom zkontroluju e-maily. Asi už tušíte, že to
pokaždé dopadne úplně jinak. Opravdu se ze všeho nejdřív
podívám do e-mailové schránky, ale tím to rozhodně nekončí.
Moje kroky vedou na facebook, potom na twitter. Potom na několik
oblíbených blogů. Potom na ask.fm, na předpověď počasí a
nejnovější zprávy. Potom znovu na facebook, jestli mi tam náhodou
něco nepřibylo a znovu do e-mailové schránky, jestli mi tam někdo
mezitím nenapsal. A celé tohle kolečko se dá zopakovat klidně
několikrát. A co je nejhorší, končí to zpožděním v řádu
desítek minut.
 
Jsou to asi dva měsíce,
kdy jsem ve svém oblíbeném magazínu narazil na zajímavý článek,
ve kterém se jeho autorka Barbora Šťastná zamýšlí nad tím,
zda nám chytré telefony kradou život. Popisuje v něm události
poslední vánoční besídky své dcery Rozárky. 
 

Celou besídku
jsem nervózně trávila s telefonem v ruce, s prstem na příslušném
tlačítku, abych její velké taneční číslo zaznamenala na
video. Podařilo se mi to. Dodnes mám v telefonu uložené
dvacetivteřinové video, jak Rozárka tančí mazurku se svým
kamarádem Thongem. Ale jinak si z té vánoční besídky vůbec nic
nepamatuju. Celou dobu jsem se tak soustředila na natáčení, že
jsem celé vystoupení vlastně neviděla. Viděla jsem jenom displey
svého telefonu. Ano, je hezké mít na památku obrázek nebo video,
které můžeme ukazovat babičkám nebo se nad ním za pár let
dojmout, říkala jsem si. Ale stojí to opravdu za to, když snaha
zaznamenat svůj zážitek nás připraví o zážitek samotný? K
čemu je několik gigabytů fotek a videí, když nebudu mít žádné
opravdové vzpomínky? Když si místo toho, jak mé děti sfoukávají
svíčky na narozeninovém dortu, budu pamatovat jenom to, jak se je
při tom snažím vyfotit?

 

Následující odstavec by
klidně mohl sloužit i jako mé vysvětlení, proč nefotím, proč
na blog nikdy nepřidávám své vlastní fotografie, ale ke svým
zážitkům se vracím pouze v písemné podobě.
Jak notebook tak
chytrý telefon mají jedno společné – nejsme doopravdy u toho,
když se odehrává náš život a žijeme ho skrze technologii. Ne,
nebudu tu tvrdit, že od dnešního dne zahodím všechny své
hračky, hlavně proto, že digitální vychytávky pro mě slouží
jako spojení s okolním světem, přáteli a rodinou, a nechci to
ani po vás, ale trochu se nad tím zamyslet nemůže uškodit, co
myslíte? Zajímavé články na podobné téma nabízí dále třeba
také zpěvačka Iva Fruhlingová nebo server novinky.
 
zdroj: greatest-people.com
 
Czech Blondýn

14 thoughts on “

  1. Kecy. Jedna vec je vnimat svet skrz kameru/fotak, druha udelat dve tri fotky a pouzit je jako ilustraci clanku. Krome toho nemluvis pravdu, nejake sve (no, sve… haha) jsi pridaval, napr. tu z Benatek.
    A tvoje odpoved Lence S. na ask.fm je jednoduse chucpe, kde je ta tva kniha? Jo, v Elle jidlo s vysokym GI nedoporucovali.

  2. Neexistuje, prostě neexistuje model, který by ochotně nepublikoval své fotky, jinak by v modelingu nebyl. Ale ty ve skutečnosti nejsi – nejen model, ani člověk. Aspoň to, co nám tu prezentuješ, je odlesk reality na duté, prázdné skořápce.

  3. Neexistuje. A co když tu je?? 🙂 Pokud o mě ví ti lidé, kteří potřebuji aby o mě věděli, tak už nemám důvod něco ze svého portfolia publikovat! Jedině v případě, že bych měl málo zakázek a potřeboval bych nutně získat další.

  4. ty jo, a co kdyz?? co kdyz ten mikulas existuje a ty cokoladicky mi dal za okno on a né vincenzo?? jeeeee….

  5. Haha, to fakt nepisal Blondak, to napisal niekto O NOM. Teda nie o nom, ale sedi to aj na neho. Nikde nebol, ale o vsetkom vie aa o vsetkom radi.

  6. Praveze ani ti ludia, ktorych potrebujes, o tebe nevedia, alebo vedia, ale sa len bavia na tvoj ucet. KAZDY uspesny model/modelka je na nete. Ale ty si len vymyslajko-bajkar. A ani nie uspesny.

  7. Tento vyplod silne zavana tym, co nablabolila ta tvoja vymyslena Barbora. A vie ta pani Stastna, ze si sa prizivil na jej clanku? Z ktoreho casopisu to je? Nebojis sa, ze sa ti zas niekto ozve, aby si uz nekradol? To presne si, prizivnik a zlodej! Nejaky clovek ti raz klepne cez prsty za zlodejstvo dusevneho vlastnictva, co ty stale nechapes, a tvoj oblubeny zdroj google to nebude! Ale potom o tom klepnuti napis, aby sme sa dalej mohli bavit.

  8. kdyby to psal blondak, tak by v ramci prirozeneho sklonu se precenovat clanek nazval “Ahoj, jsem arcizmrd, nadřízená instance histrionu a zvatlaku vseho druhu”

  9. Hahaha, vtipné. Na jejím článku jsem se nepřiživil a ani ho neukradl, však víš, že ho napsala ona, tak jaká krádež proboha? A kromě toho, ten článek byl mnohem delší, neobsahoval jen jeden odstavec.

Leave a Reply

