COFFEE, EXCLUSIVE, FITNESS, FOOD AND DRINK, HEALTHY LIFESTYLE

Ještě
než se spolu vydáme cestou třetího dílu rubriky Žijeme zdravě
s Czech Blondýnem tak znovu připomínám, že nejsem odborník ani
výživový poradce. Snažím se sice, aby má strava byla zdravá a
vyvážená, ale netvrdím, že je můj způsob stravování ten
správný. Velkou roli tu hraje váš aktuální zdravotní stav,
proto, jak už jsem se zmínil minule, pokud máte tu možnost,
nechte si jídelníček sestavit na míru u některého odborníka
nebo svého osobního trenéra, ale pokud si to nemůžete dovolit a
nebo se vám nechce za tuhle službu platit (pravda že nepatří
zrovna mezi nejlevnější), mám tu pro vás první článek s
několika tipy a rady právě ohledně zdravé stravy a správného
jídelníčku.
 
Snídaně
 
Den
by každý z nás měl začít snídaní. Ta je zvlášť důležitá,
protože poskytuje tělu energii po celonočním půstu. Já ještě
navíc každé ráno hned po probuzení vypiji sklenici studené
(někdo doporučuje vlažné) vody zakápnuté pár kapkami citronu
nebo limetky pro dobré nastartování organismu a až potom se
věnuji přípravě jídla. K snídani bychom měli zvolit pokrmy s
vysokým glykemickým indexem, které nás zasytí na delší dobu.
Řadí se mezi ně např. celozrnné pečivo nebo musli s ovocem.
Právě cereálie jsou velmi zdravou, chutnou a oblíbenou snídaní,
ale pokud potřebujete zhubnout, pokud bojujete s příjmem kalorií,
při jejich nákupu si velmi pečlivě přečtěte etiketu, nebo se
rovnou vyprdněte na jejich nákup v supermarketu a mrkněte se na
stránku Mixit.cz, která vás možná mile překvapí. Dietnější
variantou, která patří asi mezi mé nejoblíbenější, je potom
bílý jogurt, do kterého se nakrájí kousky ovoce a navrch se to
všechno posype drcenými lískovými oříšky. Chutná to famózně,
doporučuji!
 
Oběd
 
Zajít
si jednou za týden do fastfoodu nebo restaurace a objednat si něco
tučného a kalorického, v tom nevidím problém. I já si občas
pořádně zhřeším 🙂 Ale pravidlem by se to v žádném případě
stát nemělo, lehce se vám to může vymknout kontrole a nebudete
se stačit divit, až si stoupnete na váhu, o kolik její ručička
povyskočí nahoru. Má kamarádka to vyřešila velmi chytře –
každý večer si jídlo do práce připraví na druhý den „ do
krabičky“. Uvaří si přesně podle svých představ a dietních
zásad, vezme si jen tolik, kolik opravdu sní a má hned lepší
náladu. Ryby, u mě je to zejména losos nebo sushi, kuřecí, krůtí
maso, těstoviny, luštěniny, hnědá rýže, brambory, ovoce,
zelenina, různé saláty a jednoduché polévky s celozrnným
pečivem, to je jídlo, které by vám měli schválit snad všichni
odborníci. I v tomto případě ale stále platí, pokud si vaříte
sami, číst etikety na výrobcích, abyste omezili příjem
nasycených tuků, které zvyšují hladinu cholesterolu a dalších
škodných látek.
 
Večeře
 
Je
nesmysl čekat s jídlem až do večeře a trápit se hladověním,
takže si odpoledne dejte nějaké ovoce, hrst oříšků, jogurt
nebo pokud potřebujete i odpoledne sršet energií, skvělou volbou
je proteinový koktejl. Abyste nemuseli jíst pořád to stejné
ovoce a zeleninu, zajděte si na farmářské trhy, kde se dá
nakoupit spousta neznámých a velmi chutných, čerstvých odrůd.
Tři hodiny před spaním se potom doporučuje už nepozřít ani
sousto!
 
Pár
obecných rad
  • jíst
    by se mělo 5x denně po malých porcích
  • pokud
    milujete vídeňskou kávu s velkou porcí šlehačky nebo podobné
    smetanové varianty, zkuste si občas dopřát „ pouze“ kávu s
    mlékem
  • nikdy
    nezapomínejte na pitný režim!
  • pokud
    je pro vás těžké vzdát se sladkého koláče nebo koblihy,
    dopřejte si je raději ráno, dopoledne než v pozdním odpoledni
    nebo na večer
  • alkohol
    omezte na minimum, pokud bez něj nedokážete žít, jsou povoleny
    jedna či dvě skleničky červeného (bílého) v pátek nebo
    sobotu večer
  • místo
    sušenek si do nákupního košíku hoďte pytlíček se sušeným
    ovocem, které můžete zobat třeba večer při sledování TV
 
Nezapomínejte,
že vše co jsem tu dnes napsal, je myšleno v kombinaci s pohybem!
Chtít zhubnout nebo zpevnit tělo, jíst sice zdravě, ale sedět
přitom doma na zadku, vážně nestačí!
 
Napište
mi o čem byste si chtěli příště přečíst, na jaké téma mám
příště v Žijeme zdravě s Czech Blondýnem zaútočit nebo co
mám v příštím článku více rozvinout!
 
Czech Blondýn

Advertisements

34 thoughts on “

  1. clovece, tohle je v jistejch ohledech uz mnohem lepsi 🙂 je fakt, ze takhle nejak se o stravovani tez snazim, k podobnym zaverum jsem postupem casu taky dosla. je dobry si fakta ale cas od casu zvopáknout. posledni dobou to se mnou vypada tak, ze vstanu, udelam kafe a jdu se chvili ucit a pak letim do prace. a cestou si koupim kus nejakyho sladkyho peciva protoze mam najednou hlad. obed buhvikdy a tomu se rozhodne neda rikat pravidelny stravovani. jo a k veceru si vzpomenu, ze mam strasnou zizen, protoze jsem pres den nejak zapomnela pit. neni divu, ze se pak necitim ve svy kuzi.

  2. Cože???? Tyhle obecný kecy, co každý četl stokrát? Že si mám dát k snídani cerálie nebo jogurt?
    A to všechno okořeněno zhovadilostmi typu, že si na farmářském trhu, mohu nakoupit spousta neznámých a velmi chutných, čerstvých odrůd. (čeho???) nebo že příjem nasycených tuků zvyšuje hladinu škodných látek.
    A vy teď po přečtení tohoto článku přestanete zapomínat pít?

  3. co jéé? proste me nebavi furt jenom hejtovat. budete se divit, ale třeba mě i takovejch par slov aspon trochu nakopne. hele asi takhle, kdyz se Vám to tu nelíbí, jdete jinam, nejlíp do prdele. Blondynovi sorry za sprostý slovo v komentu.

  4. Anonym 14:38 – Můžeš mi klidně navrhnout nějaké téma, kterému bych se měl příště věnovat a které bys nepovažoval/a za obecné kecy. Ať už je to jídlo, cvičení nebo něco jiného spojeného se zdravým životním stylem.

  5. Kdo ma internet a je průměrně inteligentní, nebude informace o zdravém životním stylu hledat tady.

  6. haters gonna hate. kdo ma na praci lepsi veci nez psat skolometsky debilni komentare na blogu, kam si chodi hojit podelany ego nebo co, ma internet a je prumerne inteligentni, nebude psat ty debilni skolometsky komentare na blogu, kterej je pro nej evidentne nekvalitni. to je furt dokola tohle.

  7. Co jsem si četl na odborných serverech a v knihách které doma mám, tak tam všude bylo napsáno, že by se k snídani mělo jíst jídlo s vysokým glykemickým indexem. Troufám si tedy napsat, že doktorka Kunová či redaktoři deníku text popletli, zaměnili vysoký index s nízkým a obráceně.

  8. Může mi někdo říct, jak to tedy je? Chtěla jsem začít jíst podle Blondýnovych rad a teď nevím…

  9. Já si stojím za svým, že to co mám napsané v článku, mám napsané správně. Odkazy na stránky jsou převážně na texty, ve kterých se hovoří o hubnutí, jak zhubnout, to já tu sice řeším také, ale mluvím i o tom, jak si zpevnit postavu a k tomu je jídlo s vysokým glykemickým indexem k snídani správně. Něco jiného je, kdybys potřebovala zhubnout deset kilo..

  10. Ale oni tam taky píšou, že jídlo s vysokým GI tě nezasyti na dlouho, a ty píšeš, že ano… Mohl bys mi prosim napsat,odkud přesně jsi čerpal? Dík.

  11. Čerpal jsem z knihy, které mám a z článků, které jsem si přečetl na google. Ono je na tohle téma spoustu rozdílných názorů – někdo tvrdí, že je lepší vyšší GI, někdo zase že nižší. Já se přidávám ke skupině, která tvrdí( pokud nechceš radikálně zhubnout, to je něco jiného), že je při snídani lepší jídlo s vyšším GI.

  12. Ano, tie linky su tajne. Ako jeho bazar, jeho podoba, Vinzenzova podoba, dalej tajny pocet jeho psov, miesto, kde sa v Prahe zbieraju na kila jedle gastany, vsetko, co sa deje po flasi vina (to uz bych si radeji nechal pro sebe…, ehm, ehm…), tajne miesto jeho pobytu, tajna pobocka Starbucks v Milane (asi iba pre neho osobne), tajne zdroje fotiek z Twitteru… Ach jaj, toho tajneho by bolo! Vsetko je tajne. Okrem asi fotky ex Radima, ktory bol NAHODOU priatelom uplne inej zeny. (Vtedy este nevedel zrejme, ze sa lepsie kradne na zahranicnych strankach.) Prdel, vsak?
    Inak Blondyn, co ty pises o zdravom stravovani, su fakt blaboly. Nielen stylisticky, ale aj obsahovo. Hociktory odbornik na zdravu vyzivu by sa chytal za hlavu. A okrem toho, este otazzka. Ako moze radit o zdravom stravovani niekto, kto podla vlastnych slov chlasta prvu ligu? (Jasne, takto si to nenapisal, ale z tvojich postov je to zrejme. Tu flasicka, tam flasticka, na tretom mieste dalsie styri…, tam party, kopa zradla k tomu, a este koktejlik, plus chlastacky vo vinoteke…)

  13. Nikomu nenutím aby to četl a řídil se tím, jen pokud sám chce. Osobně si myslím, že kvalita není špatná, už na začátku jsem upozorňoval, že nejsem odborník ani výživový poradce. Ano, občas si zajdu na dobré jídlo do restaurace, občas si dopřeji lahvinku dobrého vína, ale na tom přece není nic špatného nebo snad ano? Z 90% jím zdravě, cvičím, takže občas zhřešit, si můžu dovolit..

  14. No ano, ked to napises, takto… Nie je na tom nic zleho, ale pises o tom prilis casto, aby sa to dalo nazvat obcasnym hresenim, vies.
    Prosim reaguj aj na prvy odsek o tvojich premnozenych tajomstvach. Nie je ich vela?
    A preco vlastne do diskusie tie linky nedas, ale pozadujes mail toho dotycneho anonyma?

  15. Na komentář s tajemstvími nemám potřebuju nějak reagovat, musím se tomu jenom smát..
    Linky nezveřejňuji veřejně proto, protože by to mohlo být chápáno jako reklama, pokud o ně dotyčný má zájem, myslím že není problém napsat mi o e-mail, zabere to pár minut..

  16. Hej, viacerym, nielen tebe, prisla smiesna napriklad len tvoja tajna pobocka Starbucks v Milane, verejna tam nie je, jednoducho NIE JE.

  17. No tak jak, poslal ich? Hned ich preposli PB! Chachacha. Jiste nepujde elektrina, neboo mu odpadne HD. Anebo krmi slepice a nema cas. anebo spi, protoze chodi spat se slepicemi, aby rano skoro sel past kravy (juch, jaro je tady!). A jeste sa musi mazlit s morcatkem.

  18. Ale vazne. Starbucks v Milane. Hod sem alespon link na misto. Pozadal bych o foto, dyt tam nemusis byt i ty, okouzlujici vypracovany blondyn, jenom budiva. A peacka s kafem by taky bodla anonymum.

  19. Ahoj Blondýne, já bych se fakt ráda na ty linky podívala. Zdravá výživa mne zajímá a chtěla bych porovnat názory ohledně GI, zatím jsem se setkala jen s tím, že bychom měli preferovat potraviny s nízkým GI. Ale protože o cholesterolu se taky říkalo, že je jen absolutně špatný a teď už tak vyhraněné názory nejsou, tak bych chtěla znát i názory z opačné strany.

    Přidávám ještě jednou svůj vlastní email: Lenka.Svobodenka@seznam.cz

    Měj se fajn!
    Lenka Sv.

  20. Ahoj Lenko, omlouvám se, ale nebyl čas. Dnes odpoledne (nebo k večeru) ti na uvedený e-mail slíbené linky pošlu! I ty se měj hezky 🙂 Zatím ahoj.

  21. Blondyne, nic mi nepřišlo, přitom jsi dnes ve Zpovednici odpovídal. Myslím, že vložit do mailu dva linky by ti víc času nezabralo. začínám si myslet, že – jak psali jiní – nic nemáš. Tak proč prostě nuznas chybu? Lenka S.

  22. tak tento clanok je uuuuplny fail!!! Ked niekomu chces radit ohladne zdraveho zivotneho stylu, tak si najskor nastuduj problematiku!! Potraviny s vysokym glykomickym indexom cloveka NIKDY nezasytia na dlhsiu dobu!!!Glykemicky index je informacia, ktora hovori o tom ako rychlo sa skonzumovana potravina dostane do krvi a ako rychlo ovplyvni hladinu cukru v krvi. Cim vyssi GI, tym rychlejsie stupne hladina cukru a inzulinu v krvi a tym rychlejsie vedie k pocitu hladu. Aby si dosiahol to, o com pises, aby jedlo dodalo energiu na cele dopoludnie a aby si nebol hned hladny, je nutne potraviny s vysokym GI obohatit spravnymi tukmi, bielkovinami a vlakninou. Takze aj musli a bagetu treba zbrzdit. Ked uz chces ludom radit, tak si prestuduj potrebne materialy a hlavne, skus si to odskusat na sebe!! Zarucujem ti, ze po musli s ovocim by si bol opatovne hladny tak do hodiny a pol…. A ked pises nepravdive informacie, aspon za za ne opravedln a uved veci na pravu mieru!

    Miska

  23. Hodí prd, protože nic takovýho neexistuje, ale taky mě baví ho provokovat :)(pro moralisty: ano, vážně nemám nic jiného na práci. Závidíte?).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s