EXCLUSIVE, FOOD AND DRINK, VINCENZO

Sedím v kavárně v Benátkách s impozantním výhledem na katedrálu svatého Marka. Před chvílí jsme s přítelem proplouvali uličkami Benátek a nasávali nepopsatelnou energii, kterou město stojící na moři vyzařuje. Gondoliér stále něco vyprávěl o památkách a já, ponořen do sebe, se zamilovaným výrazem, jsem hleděl na vznešené stavby, oprýskané zdi, tyrkysovozelenou vodu a svého úžasného muže. Kéž by tahle chvíle nikdy neskončila. Snídal bych caprese, usrkával latte macchiato, obědval bych smažené kalamáry, držel odpolední siestu a usínal se sklenkou prosecca. Střih. Návrat do reality. Víkend jsem z velké části strávil čtením v knize o italské gastronomii a vínech. Středomořská strava je považována za jeden z nejzdravějších jídelníčků na světě. Základ tvoří čerstvé potraviny a jejich jednoduchá příprava. Jen málokdy se na talíři Italů objeví něco smaženého, ale zato tam najdete spoustu zeleniny ( zejména čerstvých rajčat ), ovoce, luštěnin, vinných octů, ořechů, olivového oleje, sýrů, jogurtů, drůbeže, ryb a také vína. Jednou z kapitol, která mě zaujala nejvíce, byla určitě ta s bylinkami nebo sýry. Chcete-li vařit jako nefalšovaní italové, na zahrádce či na okenním parapetu by vám neměly chybět rostlinky jako oregano, bazalka, petrželka, rozmarýn a máta. I sýry dodávají pokrmům neodmyslitelnou chuť, ať už je to mozzarella z bůvolího mléka, gorgonzola nebo parmazán, který se nejčastěji strouhá na hotové těstoviny. A proč to všechno vlastně studuji? Konečně můžu prohlásit, že po samotářském období opět prožívám to zamilované, po boku svého nového přítele – itala Vincenze. A protože mě jeho italský život fascinuje a velmi zajímá, toužím se o něm dozvědět co nejvíce.
Czech Blondýn
10 thoughts on “

  1. Prostě úžasné a jako ze sna 🙂 Moc ti to přeju a závidím Benátky, sotva jsem se vrátila, ale zase bych někam odjela, jak tak pročítám tvoje řádky 😉
    Zdraví Eve.h

  2. Milý Blondýne, přeji Ti, aby vztah s novým přítelem vydržel nastálo! 🙂 Jinak tak, jak popisuješ, si i já představuji ideální den, nicméně v takovýchto krásných dnech (jako třeba dnes) se snažím udělat si alespoň odpoledne takovou malou dovolenou. 🙂

  3. Těstoviny vypadají skvěle, hned mám na ně chuť. Jinak, jak popisuješ v prvních řádcích..kéž by se takové sny aspoň jednou proměnily v realitu. A přeji hodně štěstí v novém vztahu :))

  4. máš k niektorým príspevkom zakázané komentáre?chcem pridať komentár k tvojmu poslednému a nejde mi :o) tie fotky sú úžasné, myslím, že skvelý fotograf nafotením akejkoľvek kolekcie prispieva k predaju…vďaka tým fotkám, chcem všetko oblečenie…ale ak by som naň narazila v obchode, možno by sa mi už tak nepáčilo :O)

Leave a Reply

